Fredagen den 25 September!

Halloj!!!

Idag vaknade jag runt 8 tiden!
Tänkte att jag skulle ha sovmorgon på min lediga dag, men så blev de inte konstigt nog!

Sedan gick jag ner och drack lite kaffe och åt lite frulle! Därefter var det bara på med cykelkläderna! Fick bli lite över 2 mil med cyklingen idag! 🚴✌️

Sedan vart de bara in i duschen och åka till stan med Mammi! När vi ändå var där köpte Mamma en vaniljlatte och jag en Chailatte! De går ju liksom inte åka till stan utan att vi tar med oss det hem! Haha😋

Så nu sitter vi och njuter av dem! Ska snart börja att laga mat, blir Tacos idag! Sååå mumma! Sedan blir det att packa och hämta älsklingen på utbildningen vid tio i 2! Sedan bär det av mot Vimmerby! Ska bli så kul att träffa svärföräldrarna och Oskar syster med barn! Som man saknar dom, inte alls för ofta man träffar dom tyvärr!

Ikväll skulle nog älsklingen och jag till en av hans kompisar och dricka lite, de ska bli trevligt! ✌️

Idag är det endast en vecka kvar till tatueringen! Hihi så nervös!!
Sedan är de bara nästa vecka med sedan blir jag frysansvarig! Ska bli så otroligt kul!! 👌

Nehe nu ska jag sätta igång med lunchen! Ha en underbar helg på er!

Min vardag, Träning | | 2 kommentarer |

Besvikelse på en så kallad "vän".

Min vardag | | En kommentar |

Min helg🍸✌🏻👍🏻

Hej!

Jag tänkte berätta lite om helgen!

Fredag; Flyget gick 13.05 från Kalmar flygplats!
Så vi kom till Stockholm runt 14.00 tiden! Sedan tog vi flygbussen till Cityterminalen samt Taxi från Cityterminalen till hotellet! Det var så smidigt! Sedan checkade vi in på hotellet Globen Hotell och vilade lite! Sedan gick vi till Ica för att handla lite som vi skulle ha i kön dagen efter! Sedan drack vi lite på hotellrummet och gjorde oss i ordninga! Vid 7 tiden gick vi ner på hotellet och åt! Det blev tre rätters, vi åt Hjort till förrätt och till varmrätt vart det Lammfilé & pommes samt rödvinssky och bearnaisesås! Till efterrätt åt jag créme bruleé och Emelie åt Glass sorbé med citron och lime smak! Vi vart mycket nöjda över servicen och mottagandet och sedan maten! Den var gudomlig!!! Så gott!! Sedan gick vi till baren och tog några drinkar! Sedan somnade vi gott efter resandet!🍸👍🏻

Lördag; Vi vaknade runt halv 9 tiden och vi båda var rättså trötta! Men vi gick upp och åt frukost, Och det är ju så mycket gott man vill ha så vi öste på! Det var så gott och lyxigt!! Sedan gick vi upp och gjorde oss i ordninga lite snabbt! Därefter gick vi till systemet och köpte lite vin,cider samt öl vi skulle ha på hotellet på kvällen! Sedan gick vi till hotellet igen och fixade oss ännu mer och sedan runt halv 2 tiden började vi köa utanför Globen! Vi satt där från halv 2 - tjugo över 6 ungefär! Och det blåste som bara den och var riktigt rått ute,vi frös som jag vet inte vad! Men vi båda sa ;"det är så värt det sen"! Så när vi kom in i Globen var vi så hypade! Och vi kom nästan längst fram vid scenen de var en framför mig!  Så vi såg så bra!! Först kom förbandet The Vamps in, och det gjorde en riktigt bra start! De fick igång hela publiken och de hade bra musik! Sedan kommer The Fooo in!! Jädrans vilket ös! Och de dansade så otroligt bra! Älskade deras koreografi! Sedan helt plötsligt kom den svenska kända rapparen Petter in! Det var riktigt häftigt att se honom live! Och sista låten med The Fooo så kom confetti och smällar och allt, det var helt sjukt!! Och Oscar i The Fooo är ju såååå snygg!
Sedan efter konserten så gick vi till hotellet och bytte om och drack de vi hade köpt, sedan gick vi ner i baren runt 12 tiden och insåg att baren stänger vid 1, så vi drack först varsin San Fransisco sedan tog jag en Orgasm och Emelie en San Fransisco till sedan varsin San Fransisco! Äntligen har jag prövat drinken Orgasm, fan vad god den var!!👍 Inte sista gången man dricker den, och San Fransisco är sååå god med! Ja vi båda vart rätt dragna den kvällen kan jag erkänna... Efter allt vi klunkade på hotellet med, vi räknade ut att vi drack allting på hotellelrummet och de i baren på en timma och en kvart! De förklarar en del haha! Sedan somnade vi till slut!

Söndag; Ja bakisdagen! Vi båda vaknade och hade sån jädrans huvudvärk! Vi ville inte gå upp, vi var så trötta och sega och hade så ont i huvudet! Men vi var ju tvungna! Så vi gick och åt frukost, och frukosten var ju verkligen toppen som jag sa innan, men vi bara petade i frukosten! Vi hade ingen matlust alls! Men törstiga var vi, undra varför!? Haha! Men vi åt de vi kunde och sedan vilade en stund, jag somnade igen! Sedan checkade vi ut strax innan 12! Där efter lämnade vi väskorna i ett bagageutrymme på hotellet för vi skulle till köpcentret och kolla lite! Jag hittade ett par gympaskor, ska ha de på jobbet tänkte jag! De var så bra och sköna! Sedan köpte jag en jätte bra neccesär att ha smink i när jag åker iväg, jätte smidig! Sedan köpte jag en blus på Lindex jag kollat på länge! En vit kortärmad blus med dragkedja vid urringningen! Så fin! Sedan köpte jag en utläcker skjorta till Oskar, en mörk Jeansskkjorta! Så fin! Efter shoppningen åt vi lite lunch, då hade vi äntligen fått tillbaka lite matlust! Fick bli bakismaten Mcdonalds! Men vi var fortfarande sega! Sedan gick vi till hotellet och satt oss nere i foaljén i en soffa, vi var så trötta så vi slumrade nästan till, men pratade massvis för hålla varandra vakna! Sedan bestämde vi oss för att hämta bagaget och ta en taxi till Cityterminalen och där efter flygbuss till Arlanda! Så det fick bli dötid där! Vi checkade in och ordnade allt sedan kollade vi lite i affärerna, åt lite och köpte lite godis och åt och satt och pratade och segade! Haha! Rätt som det var fick man se en kändis! Då vart vi redan piggare! Det var Gustaf Hammarsten, han har varit med i Beck och allt! Fett coolt! Sedan tog vi flyget som gick 22.15 till Kalmar! När vi kom fram till Kalmars flygplats hämtade Farfar oss! Så vi kom hem rätt sent! Jag la mig och somnade direkt!

Vilken resa! Det var verkligen bland de bästa jag varit med om! Det var så fantastiskt kul allting och jag ångrar ingenting! Sedan att jag var där med världens bästa vän är ju bara ännu bättre! Hade inte kunnat haft de bättre med någon annan! Tusen tack för den här resan gumman! Den kommer jag aldrig att glömma! Och jag hoppas vi får uppleva något sånt kul igen! Love you honey!

Här kommer lite bilder från helgen!