Scones 👌

Idag har jag bakat scones till kvÀllsfikat!
Scones och ett glas mjölk Ă€r aldrig fel!👌😋

Ingredienser: 

3 dl mjölk
100 g smör
7 1/2 dl vetemjöl
2 1/2 havregryn
4 tsk bakpulver
1-2 tsk salt

Gör sÄ hÀr:
StÀll ugnen pÄ 250 grader.
Blanda först ihop de torra ingredienserna i en skĂ„l!  TĂ€rna smöret och arbeta ihop till en hyfsat grynig massa, blanda ner mjölken och arbeta ihop det till en deg. Dela högen till fyra högar och platta ut dom till runda bröd. 
( Jag gjorde fler Ă€n fyra annars hade de blivit sĂ„ stora) 
SkÀr ett kryss rÀtt över bröden med en kniv och nagga brödkakorna med en gaffel! GrÀdda mitt i ungen pÄ ca 10 minuter eller tills dem fÄtt en gyllene fÀrg! Servera genast!

Mycket lĂ€tt och snabbbakat och mycket gott!👌😋




Min vardag | |
#1 - - Emelie Andersson :

INTE MJÖLK TINA!!!!!!
Annars sÄg det vÀldigt gott ut! :) <333

#2 - - Sanna:

va gott med scones, lÀngesen jag Ät det :D

#3 - - Linnéa:

Mmm sÄ gott, nybakade scones Àr nÀstan det allra bÀsta som finns <3.

Tack tack, blev vÀldigt nöjd med örngotten... LÄnade som sagt en MASSA spÀnnande tidningar och dÀr i finns en hel hög med saker jag vill sy. Fina klÀnningar m.m :).

Fick fixat alla dom dÀr trÄkiga sysslorna och nu ska jag hoppa ner i sÀng och drömma om portugisen <3.
Ha en fortsatt superkvÀll.
Kramis

#4 - - Nimo:

Åh vad gott, tack för receptet!

#5 - - Alicia:

Scones Àr sÄ farligt gott!

#6 - - Polly Svensson:

Ă…Ă„Ă„Ă„ mumsigt. Kram

#7 - - Tea Rajkovic:

Ser vÀldigt gott ut!

#8 - - Emelie Andersson :

Sv: ja det Àr sÄ tur att jag har lilla gosehunden hÀr hemma :)

Den Àr uppe nu gumman sÄ hoppas att du Àr nöjd med svaren :* tack sÄ mycket, vaknade nog upp med ögoninflammation idag bara :(
Tack sÄ mycket, vad glad jag blir gumman :) <3

#9 - - Days by Johanna:

Vi bor i ett enplans hus, sÄ skönt och slippa trappor med smÄbarn hemma :)

Ja det Àr synd, man blir inte sÄ sugen pÄ Äka buss nÀr priserna höjs :(

#10 - - linda:

AssÄ va gott!!

#11 - - ISABELLA:

SĂ„ gott! :)

#12 - - Linnéa:

Haha, nÀmen tack du :p.
TyvÀrr kom inte portugisen förbi jobbet idag heller *buhu*. Men trots detta sÄ Àr han med i mina drömmar <3.

Roligt att du gillar mina inspocollage... bara söker pÄ google pÄ typ "black Nails", "black hair" o.s.v. Instagram hittar man ocksÄ en del pÄ :9.

Annarshar min vecka börjat bra. MÀngder med jobb & en gosig hund som behöver lite uppmÀrksamhet :p.
Hoppas att du ocksÄ haft en finfin dag.

Kramis

Upp