Min helgđŸžâœŒđŸ»đŸ‘đŸ»

Hej!

Jag tÀnkte berÀtta lite om helgen!

Fredag; Flyget gick 13.05 frÄn Kalmar flygplats!
SĂ„ vi kom till Stockholm runt 14.00 tiden! Sedan tog vi flygbussen till Cityterminalen samt Taxi frĂ„n Cityterminalen till hotellet! Det var sĂ„ smidigt! Sedan checkade vi in pĂ„ hotellet Globen Hotell och vilade lite! Sedan gick vi till Ica för att handla lite som vi skulle ha i kön dagen efter! Sedan drack vi lite pĂ„ hotellrummet och gjorde oss i ordninga! Vid 7 tiden gick vi ner pĂ„ hotellet och Ă„t! Det blev tre rĂ€tters, vi Ă„t Hjort till förrĂ€tt och till varmrĂ€tt vart det LammfilĂ© & pommes samt rödvinssky och bearnaisesĂ„s! Till efterrĂ€tt Ă„t jag crĂ©me bruleĂ© och Emelie Ă„t Glass sorbĂ© med citron och lime smak! Vi vart mycket nöjda över servicen och mottagandet och sedan maten! Den var gudomlig!!! SĂ„ gott!! Sedan gick vi till baren och tog nĂ„gra drinkar! Sedan somnade vi gott efter resandet!đŸžđŸ‘đŸ»

Lördag; Vi vaknade runt halv 9 tiden och vi bĂ„da var rĂ€ttsĂ„ trötta! Men vi gick upp och Ă„t frukost, Och det Ă€r ju sĂ„ mycket gott man vill ha sĂ„ vi öste pĂ„! Det var sĂ„ gott och lyxigt!! Sedan gick vi upp och gjorde oss i ordninga lite snabbt! DĂ€refter gick vi till systemet och köpte lite vin,cider samt öl vi skulle ha pĂ„ hotellet pĂ„ kvĂ€llen! Sedan gick vi till hotellet igen och fixade oss Ă€nnu mer och sedan runt halv 2 tiden började vi köa utanför Globen! Vi satt dĂ€r frĂ„n halv 2 - tjugo över 6 ungefĂ€r! Och det blĂ„ste som bara den och var riktigt rĂ„tt ute,vi frös som jag vet inte vad! Men vi bĂ„da sa ;"det Ă€r sĂ„ vĂ€rt det sen"! SĂ„ nĂ€r vi kom in i Globen var vi sĂ„ hypade! Och vi kom nĂ€stan lĂ€ngst fram vid scenen de var en framför mig!  SĂ„ vi sĂ„g sĂ„ bra!! Först kom förbandet The Vamps in, och det gjorde en riktigt bra start! De fick igĂ„ng hela publiken och de hade bra musik! Sedan kommer The Fooo in!! JĂ€drans vilket ös! Och de dansade sĂ„ otroligt bra! Älskade deras koreografi! Sedan helt plötsligt kom den svenska kĂ€nda rapparen Petter in! Det var riktigt hĂ€ftigt att se honom live! Och sista lĂ„ten med The Fooo sĂ„ kom confetti och smĂ€llar och allt, det var helt sjukt!! Och Oscar i The Fooo Ă€r ju sĂ„Ă„Ă„Ă„ snygg! 
Sedan efter konserten sĂ„ gick vi till hotellet och bytte om och drack de vi hade köpt, sedan gick vi ner i baren runt 12 tiden och insĂ„g att baren stĂ€nger vid 1, sĂ„ vi drack först varsin San Fransisco sedan tog jag en Orgasm och Emelie en San Fransisco till sedan varsin San Fransisco! Äntligen har jag prövat drinken Orgasm, fan vad god den var!!👍 Inte sista gĂ„ngen man dricker den, och San Fransisco Ă€r sĂ„Ă„Ă„ god med! Ja vi bĂ„da vart rĂ€tt dragna den kvĂ€llen kan jag erkĂ€nna... Efter allt vi klunkade pĂ„ hotellet med, vi rĂ€knade ut att vi drack allting pĂ„ hotellelrummet och de i baren pĂ„ en timma och en kvart! De förklarar en del haha! Sedan somnade vi till slut!

Söndag; Ja bakisdagen! Vi bÄda vaknade och hade sÄn jÀdrans huvudvÀrk! Vi ville inte gÄ upp, vi var sÄ trötta och sega och hade sÄ ont i huvudet! Men vi var ju tvungna! SÄ vi gick och Ät frukost, och frukosten var ju verkligen toppen som jag sa innan, men vi bara petade i frukosten! Vi hade ingen matlust alls! Men törstiga var vi, undra varför!? Haha! Men vi Ät de vi kunde och sedan vilade en stund, jag somnade igen! Sedan checkade vi ut strax innan 12! DÀr efter lÀmnade vi vÀskorna i ett bagageutrymme pÄ hotellet för vi skulle till köpcentret och kolla lite! Jag hittade ett par gympaskor, ska ha de pÄ jobbet tÀnkte jag! De var sÄ bra och sköna! Sedan köpte jag en jÀtte bra neccesÀr att ha smink i nÀr jag Äker ivÀg, jÀtte smidig! Sedan köpte jag en blus pÄ Lindex jag kollat pÄ lÀnge! En vit kortÀrmad blus med dragkedja vid urringningen! SÄ fin! Sedan köpte jag en utlÀcker skjorta till Oskar, en mörk Jeansskkjorta! SÄ fin! Efter shoppningen Ät vi lite lunch, dÄ hade vi Àntligen fÄtt tillbaka lite matlust! Fick bli bakismaten Mcdonalds! Men vi var fortfarande sega! Sedan gick vi till hotellet och satt oss nere i foaljén i en soffa, vi var sÄ trötta sÄ vi slumrade nÀstan till, men pratade massvis för hÄlla varandra vakna! Sedan bestÀmde vi oss för att hÀmta bagaget och ta en taxi till Cityterminalen och dÀr efter flygbuss till Arlanda! SÄ det fick bli dötid dÀr! Vi checkade in och ordnade allt sedan kollade vi lite i affÀrerna, Ät lite och köpte lite godis och Ät och satt och pratade och segade! Haha! RÀtt som det var fick man se en kÀndis! DÄ vart vi redan piggare! Det var Gustaf Hammarsten, han har varit med i Beck och allt! Fett coolt! Sedan tog vi flyget som gick 22.15 till Kalmar! NÀr vi kom fram till Kalmars flygplats hÀmtade Farfar oss! SÄ vi kom hem rÀtt sent! Jag la mig och somnade direkt!


Vilken resa! Det var verkligen bland de bĂ€sta jag varit med om! Det var sĂ„ fantastiskt kul allting och jag Ă„ngrar ingenting! Sedan att jag var dĂ€r med vĂ€rldens bĂ€sta vĂ€n Ă€r ju bara Ă€nnu bĂ€ttre! Hade inte kunnat haft de bĂ€ttre med nĂ„gon annan! Tusen tack för den hĂ€r resan gumman! Den kommer jag aldrig att glömma! Och jag hoppas vi fĂ„r uppleva nĂ„got sĂ„nt kul igen! Love you honey! 

HÀr kommer lite bilder frÄn helgen!




Emelie & Tina, Min vardag | |
#1 - - Emelie Andersson:

Tusen tack för denna helgen gumman, jag finner inga ord för den har varit sÄ sjukt grym pÄ alla sÀtt och vis :) Tack för att du ville dela detta med mig, det betyder sÄ sjukt mycket :* <3
Jag hoppas verkligen att vi kommer göra om detta för allt var sÄ perfekt och att fÄ spendera hela helgen med sin bÀsta vÀn kunde inte blivit bÀttre :) tusen tack verkligen!! Love you! :*

#2 - - Johan:

Det lÄter som att ni hade det vÀldigt bra och det mÄste ha varit hÀftigt att vara dÀr i Globen! Jag och en kompis var dÀr och sÄg Whitney Houston för drygt fem Är sedan, det var hÀftigt :)
men... Att dricka sÄ mycket pÄ drygt en timme... omg... jag hade blivit asdragen :P haha

SV: Ja det Ă€r ju det. Är glad att vi fick tag i vĂ„r i rĂ€tt tid om man sĂ€ger sĂ„... :)

Ja, det var jÀttetrevligt dÀr i helgen, men lite vemodigt att kanske inte komma dit förrÀn i vÄr nÄgon gÄng igen... :/

Ta hand om dig! :)

#3 - - Emma Engström:

AlltsÄ Äh vilken kanonhelg det lÀt som, dock kanske inte söndagen var sÄ rolig men vad gör det nÀr det har varit sÄ bra!?

Sv; Skönt att förkylningen Àr lite bÀttre! TrÄkigt att det steg pÄ lÀgenheten, men det finns sÀkert en annan som Àr bÀttre och till ett finare pris!
Har haft det toppen, kul att du ser fram emot det! Kram

#4 - - Linnéa:

Åh jösses, ser ju ut som ni haft VÄRLDENS ROLIGASTE STOCKHOLMSTUR - massa hĂ€rliga bilder :p.

Ja, det kÀnns kanon med lite uppiffande sÄhÀr i höstmörkret... blev fÀrgen sammetsbrun & idag har jag dessutom varit hos frissan, 12 cm rök :). FÄr se om kollegorna pÄ jobbet sÀger nÄtt imon *hihi*.

Annars Àr det bara bra med mig. Mycket jobb - dock inga Markus-nyheter just nu :S. Men det Àndrar sig förhoppningsvis snart <3.

Hoppas allt Àr bra sjÀlv tjejen.
Kramis

#5 - - Sarah:

De lÄter som en rolig helg i Stockholm :)
Jaa Orgasm e sÄ sjukt god :) LÀnge sen ja drack den nu :P

Kram

Sv: De e fortfarande inte bra. Jaa ja e fortfarande jÀtteförkyld.

#6 - - Josefine:

LĂ„ter som en riktigt bra helg!!

sv: FörstÄr det!
PÄ affÀren jag jobbar pÄ finns typ allt, det Àr typ som rusta :)

Tack, det var det!
Ja allt Àr bra med mig, dig dÄ? :)

#7 - - N:

HĂ€rliga bilder :D

Upp