Var är snön?

 
Ja rubriken säger lite.
Det är 6 dagar kvar till Julafton bara, var är snön? Jag tycker att snön gör 80 % minst av julen.
Man får inte alls samma julstämning på julafton om de är grönt gräs och man ser asfalten ute
Hade inte varit helt fel om snön kom nu, men sådan tur har vi väll inte!
 
Hur som helst :) Fick besök av min kompis Rebecka jag inte träffat på länge. De var riktigt trevligt, vi drack tee och fikade och pratade en massvis.
Sedan fick jag se hennes nya 8 veckors chihuahua hund. Åh gud så söt, den satt i handen på henne, trodde jag skulle svimma. Så liten och så söt! Så de vart en del hund mys!
 
Sedan har jag pratat lite med Emelie i telefon såklart,
går ju inte en dag utan att vi pratar ;) haha :)
Det var behövligt kan jag säga :)
 
Och nu har jag precis svarat på era fina kommentarer här på bloggen.
Sitter just nu och lyssnar på min favorit julsång och bloggar.
Ska hämta hjärtat i stan vid 2 och skjutsa honom till frisören,
medan han är där hälsar jag på farmor en stund.
Därefter ska jag och Oskar in till stan och kolla på Julklappar.
Blir mysigt att gå och strosa lite :) Sedan ikväll blir det att laga plankstek, mums!
Sedan blir det att kolla film och bara mysa! :)
 
Jag håller ju tummarna att förkylningen försvinner!
Man orkar så mycket mindre med den i kroppen! Och resten av helgen blir de jobb!
 
Ha en toppen helg på er! :)
 
 
 
Min vardag | |
#1 - - MALIN:

Mariah Carey lyssnar jag väldigt mycket på under julen. Hennes covers är så fina! Kram

#2 - - Prietha:

Här är det snö!

#3 - - Linnéa:

Åh, en av mina topp 3 favvisar bland alla jullåtar. Har äntligen fått ur pappa en önskelista så jag ska försöka få inhandlat sista julklapparna till honom idag - sen är vi klara <3.

Nä den där sabla förkylningen blir bara värre och värre - hostat som en stucken gris hela natten + att min röst nästan är helt borta :(. Buhu... Bara tedrickande för min del idag(!).
Hur går det med din förkylning förresten?

Låter som att du hade en grym dag igår då, att maten var god och att du fick inhandlat julklappar :).
Ha också en fortsatt superfin helg tjejen <3
Kramis

#4 - - Johan:

En av de bästa jullåtarna, helt klart! :)

Och jag håller med om snön. Kanske inte 80%, men den gör vääldigt mycket för julfeelingen...

SV: Det är klart du varit saknad! :)

Ja, som sagt, lite snö hade inte varit fel, men det ser väl ganska mörkt ut på den fronten tyvärr...

Ja precis. det är väldigt aktuellt och det är dessutom ett ämne jag är väldigt intresserad av och väldigt engagerad i. Pressen vi har på oss kommer dels från samhället i stort, men samhället i sig har fått de idialen från media och kändisar. Allt ska vara så perfekt på ytan, men allt är inte perfekt och man kan inte hålla allt fläcktitt. Det finns fläckar i livet, inget konstigt med det liksom. Att hålla uppe den där felfria fasaden är alltså inte det viktigaste, verkligen inte. den ena kroppen och den egna hälsam är det viktigaste, för man har bara en kropp och får kanske aldrig en andra chans...

Haha, åhmen tack Tina! Köket är från 2008 och jag gillar det skarpt, även om det är ett helvete att hålla rent det rostfria :P haha

Hoppas att du har haft en fin helg! :)

Upp