Vampire Diaries

Då tänkte jag rekomendera om den bästa serien någonsin! Den har verkligen fått mig att vilja se mer och mer och mer! Och jag är en väldigt morgon trött person, men vissa morgnar har jag ställt klockan rätt tidigt för att kunna se lite innan jobbet.. och DÅ är den BRA! Och jag kan även meddela att de är nästan bara snygga killar med, ett extra plus! I love Damon!

/ Saker verkade ganska enkelt när vi först kom i Mystic Falls. De nya skolåret  hade just börjat och 17-åriga ex-cheerleader Elena Gilbert återvände till Mystic Falls strax efter hennes föräldrar hade dött i en tragisk bilolycka. Elenas faster Jenna flyttade in för att ta hand om henne och hennes yngre bror Jeremy.

Även om Elena hade gått igenom kvarnen förblev saker relativt oförändrad  i sin grupp vänner: Bonnie var fortfarande hennes bästis, Caroline var fortfarande hennes frenemy, och ex-pojkvänen Matt brinner fortfarande för henne.

Det fanns dock en sak annorlunda - den nya killen i skolan, Stefan Salvatore . Han var mystisk och lockande och de gjorde så Elena naturligtvis föll för honom. Och han visar sig vara en vegan vampyr med en äldre bror (Damon) som är starkare, inte så behövd och mycket mindre .... vegan. Damon "bad boy" upptåg var en omedelbar attraktion för oss, och naturligtvis Elena drogs till honom också (även om hon inte skulle öppet erkänna det).

Under de nio månaderna som gått mellan den första dagen i klassen och grundare dag fiasko (mer om detta i en sekund), en serie av galna händelser hjälpte Elena lära sig att inte bara vampyrer existerar, men att stadens pampar har jagat dem generationer. De skulle även fängslade ett gäng av dem i en grav i skogen.

Elena upptäckte också att hon antogs, att hennes biologiska mor är nu en vampyr, mannen hon trodde var hennes farbror John var verkligen hennes far, och att hennes sena pappa var läkare som presiderade över hennes födelse. Åh, och den största ah-ha ögonblick av alla? Elena fick reda på att hon ser ut precis som kvinnan som far till Salvatore  bröder - och det är en stor del av varför de är så dragen till henne. Vad som är värre? Den kvinnan (Katherine Pierce) kanske vill döda henne. Grymt bra! /

 
Min vardag | |
#1 - - Days by Johanna:

Är inte så mkt för vampyrer :)

Nja, tror inte vi kommer starta en förskola ihop, det är mest när vi blir trött på allt vi känner så :)

#2 - - Emelie Andersson:

Åh bästa serien, och speciellt Damon (a)

sv: Tack så mycket fina du, så skönt att ha dig som förstå <3

Jag saknar dig med ska du veta, älskar dig <3<3

#3 - - sandra.:

tycker också den serien är bra:)
Jag jobbar som förskolevikarie :) & sen skriver jag böcker så är lite blandat :) vad jobbar du med? =)

#4 - - sandra.:

har du sätt the originals också? hört att de ska vara bra med men ja har aldrig sätt det.
Jag skriver lite olika men mest deckare faktiskt :)

#5 - - Linnéa:

Åh, en av världens absolut bästa serier, loooove it! Det är nått speciellt med vampyrer. Och så är dom ju såååå heta med - Damon *mumma*.

Ja dom var väldigt söta dom små katterna - hoppas på massor med bilder på dom <3

Och mysigt att träffa farmor & farfar.
Jag har haft en fin torsdag

#6 - - Linnéa:

Åh, en av världens absolut bästa serier, loooove it! Det är nått speciellt med vampyrer. Och så är dom ju såååå heta med - Damon *mumma*.

Ja dom var väldigt söta dom små katterna - hoppas på massor med bilder på dom <3

Och mysigt att träffa farmor & farfar.
Jag har haft en fin torsdag, tänkte faktiskt eventuellt ta ledigt imon, vi får se <3.

Ha en fortsatt fin torsdagskväll<3
Kramis

#7 - - Days by Johanna:

Ja han är söt även när han är sur! :)

Ja han sover bra på nätterna, ofta från 18:30 -7:30 :) Ibland vaknar han och är ledsen men blir ofta nöjd över få nappen :)

#8 - - Sarah:

Ja har fått säsonger av den serien men har inte hunnit börja kolla på de än :/ Måste göra de snart för den verkar superbra :)

Upp